Om föreningen
Vi är en bostadsrättsförening bestående av 47 lägenheter och 4 lokaler för uthyrning och garage. Här kommer lite allmän information om hur vår förening fungerar. Hoppas att ni har fått överta den pärm som tillhör er lägenhet som innehåller information om bostaden och föreningens stadgar. Stadgarna är viktiga att läsa igenom med avseende på skötsel skyldigheter och rättigheter, vem som ansvarar för vad dvs. den enskilde eller föreningen. Detta är av betydelse vid kontakt med vår tekniska förvaltning.

Ekonomisk förvaltning
HSB handhar vår ekonomiska förvaltning.
HSB:s kundtjänst når du på tel 010-442 11 00 om du har frågor om exempelvis avisering av avgiften. Du kan även maila dem på service.stockholm@hsb.se. På Mitt HSB kan du hitta dina avier och ärenden.
Autogiro
Vi rekommenderar att ni ansluter er till autogiro för betalning av avgiften. Ta kontakt med
HSB (se kontaktuppgifter till deras kundtjänst ovan) för mer info.
HSB är vår fastighetsförvaltare
Ni kan kontakta HSB för att felanmäla incidenter i lägenheterna och även gemensamma utrymmen. Vi i styrelsen önskar också att medlemmarna som skapar ärenden kring gemensamma utrymmen (t.ex trappuppgång, soprum, cykelrum etc) även informerar oss i
styrelsen genom ett mail till brfjagaren.sbg@gmail.com
VIKTIGT! Kom ihåg att det är du som beställare som står som betalningsansvarig om det inte är något som föreningen ansvarar för. Rådgör med ärendemottagare hur det är och kan bli i det aktuella fallet. I stadgarna finns beskrivet vem som ansvarar för vad.
Kontaktuppgifter till HSB finns under Felanmälan.
Journumret ska bara användas vid risk för personskada eller skada på fastigheten. Rådgör om möjligt med styrelsen i fall skada eller risk för skada på fastigheten upptäcks av dig, innan du kontaktar jour. Ärenden av akut karaktär, men som är under ert eget ansvar, debiteras kunden d.v.s. dig som medlem inte föreningen.
Dörrlåset har ett serviceläge (nyckelläget ställs i ”kl. 10.00” läge, instruktion finns vid låset) ett läge som kan användas då vår egen tekniska förvaltning behöver tillgång till lägenheten när ni inte är hemma i samband med reparation etc., ett alternativ till att själv vara hemma och passa hantverkare.
Styrelsen
Styrelsens medlemmar och dess kontaktuppgifter hittar ni här samt på anslagstavlorna i portarna om ni skulle behöva kontakta oss snabbare än vi kan svara per mejl.
Kontakt med styrelsen tar ni via mejladress: Brfjagaren.sbg@gmail.com.
Vi i styrelsen svarar på mejl så snart vi har möjlighet, men då vi är medlemmar som, utöver ordinarie arbete, sköter styrelsearbetet så kan det ibland dröja någon dag. Tänk på att meddela styrelsen om ni ändrar mejladress. Information från styrelsen till medlemmarna kommer numera alltid via mejl i första hand, i enlighet med uppdaterade stadgar på årsstämman i maj 2018. Vill man som medlem få information i postfacket behöver detta anmälas separat till styrelsen.
Årsmöte har vi någon gång i maj-juni, kallelse och möjlighet att lämna in motioner kommer per mejl likaså årsredovisningen. Valberedningen börjar generellt sitt arbete med att få intressenter till styrelsearbetet under våren så tänk gärna igenom om du/ni kan tänka er att ingå i styrelsen.
Allmänna trivselregler:
Finns att läsa om här.
Försäkring
Fastigheten är försäkrad via Brandkontoret, men observera att bostadsrättstillägg inte ingår utan måste tecknas av varje enskild medlem. Normalt brukar bostadsrättstillägg ingå i den vanliga hemförsäkringen för bostadsrätt, men vi rekommenderar er att stämma av med ert försäkringsbolag för att säkerställa att ni är fullgott försäkrade.